سرویس خواب

چگونگی طراحی و چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب در طراحی دکوراسیون اتاق بسیار با اهمیت است. تا به حال به اتاق خواب خود دقت کرده اید؟ به نظر شما کسل کننده و بی روح نیست؟ چه راه حلی برای شاداب تر کردن اتاق خوابتان مناسب است؟ اگر رنگ ها یکی از گزینه های شما می باشند، پس با این مطلب همراه شوید تا با هم به اتاق خواب شما روحیه دهیم.

درست است که انتخاب رنگ های آرامش بخش برای اتاق خواب شما بسیار مناسب است اما این موضوع دلیل بر این نمی شود که اتاق خوابتان حالت یکنواخت و کسل کننده پیدا کند، ترکیب رنگ های خاص مثل آبی و زرد خردلی با یک عنصر بنفش به خوبی می تواند فضای اتاق شما را منحصر به فرد کند.

 

رنگ های گرم را فراموش نکنید!

این رنگ ها در ترکیب با یک نورپردازی خاص می توانند فضا و چیدمان اتاق خواب شما را متفاوت کنند. رنگ های مثل سبز صدری در ترکیب با کرم و قهوه ای ظاهری خاص به فضای اتاق شما می دهند، و فضای اتاق شما را گرم می کنند. این رنگ ها را می توانید در غالب رو تختی، فرش و قالیچه و یا پرده ی خود در اتاق خوابتان به کار بگیرید.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب های فلزی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر هستند. زیرا فلز به جهت داشتن ماهیت سرد و خشن موجب انتقال سردی به بدن انسان شده و به این ترتیب تاثیر نامناسبی را بر عمق و کیفیت خواب انسان می گذارد. در حالی که چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به شخص در حین خواب منتقل می کند. و مناسب ترین جنس برای تهیه سرویس خواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می شود.

رنگ بنفش کم رنگ یا یاسی همان رنگی است که علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش برای فضای اتاق شما روح بخش نیز هست. ترکیب آن با طلایی ظاهری لوکس به فضای شما می بخشد، اگر به اتاق خواب لوکس علاقه دارید پس این ترکیب رنگی را فراموش نکنید.

در چیدمان اتاق خواب ترکیب رنگ ها می توانند در غالب رو تختی و پرده و یا کوسن های شما در فضا باشند

در انتخاب رنگ آبی باید دقت کنید! درست است که آبی رنگ آرامش است اما باید به صورت متعادل در فضای شما استفاده شود. یعنی به طور مثال در ترکیب با سفید و کمی رنگ های گرم مثل قهوه ای و خاکی که به فضای شما گرما ببخشد.

ترکیب رنگ های روشن و شاد مثل نارنجی، زرد، آبی و قرمز، بنفش_آبی در یک پس زمینه ی سفید به خوبی فضا و چیدمان اتاق خواب شما را از حالت ساده و کسل کننده خارج می کند. این ترکیب رنگ ها می توانند در غالب رو تختی و پرده و یا کوسن های شما در فضا باشند. نیازی نیست دیوارهای خود را رنگ کنید بگذارید به حال خودشان باشند راه حل های ساده تری هم برای این منظور هست.

اتاق بدون پنجره انتخاب نکنید

هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب و قرار دادن سرویس خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ترین انتخاب برای محل خواب شماست و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است.

به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شود. و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند. و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کند. که هر دوی اینها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.

شاید اگر به کسی بگویید می خواهم چیدمان اتاق خواب مان را زرد کنم! طور خاصی به شما نگاه کند بله درست است که رنگ زرد چشم را آزار می دهد. اما تا به حال فکر کرده اید که کدام تناژ از این رنگ این خاصیت را دارد! رنگ زرد اگر با سفید ترکیب شود و حالت ملایمی پیدا کند و به آن ته رنگ سبزی اضافه شود رنگ بسیار ملایم جالبی برای چیدمان اتاق خواب شما می شود.

اتاق خواب ، شخصی ترین بخش خانه

ترکیب رنگ و چیدمان اتاق خواب تاثیر زیادی روی روحیه افراد می گذارد و سبب ایجاد تنوع و زیبایی در طراحی داخلی دکوراسیون منزل میشود. اتاق خواب، شخصی ترین بخش خانه است و تختخواب در واقع پناهگاهی در برابر شلوغی و مشغله های خارج از خانه و زندگی روز مره می باشد.

هر کسی با سلیقه شخصی خودش، اتاق خوابش را دکور می کند. در واقع  ایده آل بودن چیدمان اتاق خواب ودکوراسیون داخلی اتاق خواب، با توجه به سلایق افراد در ذهن هر شخص متفاوت می باشد. از آنجایی که رنگ یکی از مهمترین و اثرگذارترین عناصر در دکوراسیون هر فضایی است، با استفاده از رنگهای متفاوت می‌توان کاربردهای متفاوتی نیز از فضا به دست آورد زیرا هر رنگی به محیط شخصیت خاصی می‌دهد و علاوه بر آن، بر احساس افراد نیز تاثیر می‌گذارد. بدیهی است که برای انتخاب رنگ در اتاق خواب باید نخست سلیقه شخص در نظر گرفته شود.

 


نمونه کاری از سرویس خواب ساجدی: سرویس خواب روژان

برای مشاهده تمامی محصولات گالری اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *