سرویس خواب

تختخواب مناسب خواب

تختخواب مناسب

بعد از یک روز کاری خسته کننده همه ما به دنبال یک خواب راحت شبانه هستیم. تختخواب مناسب ، مطمئنا در راحتی خواب ما تاثیرگذار است. به همین خاطر قبل از خرید سرویس خواب باید مطمئن باشیم که چه نوعی از آن برای ما مناسب است. تختخواب فضایی است که به بدن احساس راحتی و امنیت می دهد. و باعث می شود که ما در حالت دراز کشیده، گردش خون مناسبی داشته باشیم و تسکین و آرامش را تجربه کنیم.

یک تختخواب مناسب نقش مهمی در داشتن خوابی آرام برای ما خواهد داشت. پس باید در انتخاب تخت دقیق بود و به موارد زیادی توجه کرد. اگر قصد خرید سرویس خواب دارید و سلامت و ایمنی آن برایتان مهم است این مقاله را تا انتها بخوانید.

ویژگی های تختخواب مناسب

1- برای انتخاب تختخواب مناسب اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که چه کسی قرار است از آن استفاده کند. تختخواب بزرگ راحتی شما را تضمین می کند ولی باید به ابعاد اتاق خوابتان هم توجه کنید. یک تخت بزرگ می تواند تمام فضای اتاق را بگیرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده کننده و بعد به ابعاد اتاق خواب توجه کنید.

2- برای امتحان اندازه تخت باید در نظر گرفت که شخص به راحتی بتواند در آن دراز بکشد و فضای کافی در بالای سر و قسمت پایین تخت داشته باشد. تخت های دو نفره نیز باید به اندازه ای بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتی کنند.

در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده کننده و بعد به ابعاد اتاق خواب توجه کنید

3- برای تخت های یک نفره عرضی بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر مناسب است. اگر چاق هستید یا در خواب زیاد غلت می زنید و حرکت می کنید بهتر است تختی با عرض ۱۱۰ سانتی متر انتخاب کنید. تخت های دو نفره هم باید عرضی بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر داشته باشند.

4- بهتر است طول تختخواب یک نفره برای جوانی بلند قد ۲ متر باشد. برای بزرگسالانی با جثه متوسط، طولی به اندازه ۱۹۰ سانتی متر کافی است.

5- ابعاد تخت های کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگی دارد. نکته مهم دیگر، ارتفاع تخت است.

6- تختخواب مناسب نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، ارتفاعی بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر برای تخت خواب مناسب است. تا رفتن به تخت و خارج شدن از آن و همین طور مرتب کردن روتختی و ملحفه ها برای شما راحت باشد.

7- اگر شخصی که می خواهد کالای خواب بخرد، در تخت کم تحرک است این ارتفاع می تواند بین ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر نیز باشد.

چیدمان تخت

برای چیدمان تخت هم باید نکاتی را مد نظر داشته باشید.

تخت را باید در اتاق به گونه ای قرار دهید که قسمت سر به سمت دیوار باشد تا خارج شدن و داخل شدن از آن راحت باشد.

قسمت بالایی تخت هم که معمولا مرتفع ترین بخش تختخواب است و همان قسمت سر یا قسمت بالش می شود، می تواند جدا یا چسبیده به دیوار باشد که با توجه به راحتی تان می توانید یکی از این ۲ را انتخاب کنید.

اتاق خواب به عنوان بخشی از خانه که تامین کننده آرامش روحی و جسمی است و استفاده از لوازمی همچون سرویس خواب با طراحی و ویژگی های مناسب تکمیل کننده ی این آرامش خواهد بود.

اتاق خواب ها با یکدیگر متفاوتند و این تفاوت بستگی به سلیقه ی شما دارد. اگر شما سبک های مدرن و کلاسیک را می پسندید باید سادگی را در صدر ملاک های انتخاب خود قرار دهید. ست کردن پرده ها  و لوازم دیگر اتاق خواب در این نوع سبک اتاق خواب ها را حت تر است.

 


نمونه کاری از سرویس خواب ساجدی: سرویس خواب رویال

برای مشاهده تمامی محصولات گالری اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *