سرویس خواب

ویژگی ها و انواع جنس های تختخواب چوبی

تختخواب چوبی

در ساخت تختخواب چوبی چوبی از ام دی اف، ملامینه یا نئوپان استفاده می کنند. سرویس خواب های چوبی اغلب با چوب گردو و راش ساخته می شوند. و از گران ترین و لوکس ترین تختخواب ها می باشند.

ورق های چوبی مورد استفاده در صنایع از یک مغز و یک روکش تشکیل شده اند که روکش آن در انواع مختلفی چون ساده و هایگلاس وجود دارد. روکش هایگلاس براق است و نور را منعکس می کند البته قیمت بیشتری دارد.

تختخواب چوبی ، برگرفته طبیعت

  • تختخواب چوبی برای استراحت و خواب شبانه مناسب تر است.
  • تختخواب چوبی برگرفته از طبیعت است و انرژی شاد و گرمی به شخص منتقل می کند.
  •  چوب متریالی است که راحت تر با دکوراسیون اتاق هماهنگ می شود و هیچ گاه از مد نمی افتد.
  • به خاطر ریزه کاری های بکار رفته در سرویس چوبی یا استفاده از چند نوع چوب، کیفیت و زیبایی این سرویس بیشتر است.

 

 

 

چوب ام دی اف یا MDF (MEDIUM DENSITY FIBER)

این نوع چوب، تخته نیمه فشرده بر پایه چوب است که از جنس های نرمی چون درخت کاج تهیه می شود. و امروزه استفاده از این صفحات در ساخت وسایل چوبی بسیار و تختخواب ها رایج است. سطح یکنواخت، مقاومت در برابر آب، راحتی اتصال بوسیله چسب، قابلیت روسازی های مختلف و پایداری ابعاد از مزایای استفاده از ام دی اف می باشند. تخت خواب ام دی اف را می توان به اشکال و طرح های مختلفی ساخت که مناسب تمام سلیقه و فضاها می باشد.

مغز ورق ام دی اف بسیار فشرده تر است و یک روکش که در برابر آب و رطوبت مقاوم است روی آن قرار دارد. این ورق نسبت به ورق ملامینه گرانتر است. اما همیشه ورق ام دی اف بهتر از ملامینه نیست چون هر دو محصول دارای ورق های با کیفیت و بی کیفیت می باشند.

ورق ملامینه از خرده های چوب که با چسب مخصوص به هم آمیخته شده اند. و یک روکش زیبا که روی آن پرس شده است، تشکیل شده است. مغز ورق ملامینه مانند نئوپان از خرده چوب تشکیل شده است اما نسبت به نئوپان بهتر است.

روکش ورقه ملامینه در برابر خط و خش های معمولی مقاوم است. اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و در برابر رطوبت باد می کند و خراب می شود. اغلب ورق ام دی اف و ملامینه ظاهری شبیه به هم دارند. اما فشردگی مغز در ام دی اف بیشتر است به همین دلیل قیمت تخت خواب ملامینه نسبت به ام دی اف ارزان تر است.

نئوپان در تختخواب چوبی

نئوپان یکی دیگر از صفحات چوبی است که استفاده از آن در ساخت سرویس های خواب رو به افزایش است. این صفحات از به فشردن چوب ها در دما و حرارت مشخص و تحت فشار به وجود می آیند. و برای مقاوم سازی آن در پروسه ساخت از مواد شیمیایی و رنگ و رزین استفاده می کنند.

سبک بودن، قیمت مناسب و ارزان و قابلیت برش خوری فراوان از مزایای نئوپان است. تختخواب چوبی لترون یا نئوپان با روکش ملامینه یا روکش براق هایگلاس شباهت زیادی به تخت ام دی اف دارد. اما استحکام، دوام و ماندگاری آن بسیار کمتر از ام دی اف است.

 

 


نمونه کاری از سرویس خواب ساجدی: سرویس خواب الماس

برای مشاهده تمامی محصولات گالری اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *