سرویس خواب

نکاتی که باید در خرید بهترین نوع تختخواب به آنها توجه کنیم.

بهترین نوع تختخواب

برای آنکه خوابی راحت داشته باشیم به تختخواب استاندارد و مناسب نیاز داریم که با توجه تنوع زیاد این محصول در بازار ممکن است دچار سردرگمی شویم. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که هنگام خرید بهترین نوع تختخواب و مقایسه تخت های موجود باید در نظر گرفت. البته بودجه مورد نظر، اندازه اتاق خواب، سلیقه و جثه شما در نوع و اندازه تختخواب تاثیر گذار هستند.

­­­­ برای خرید بهترین نوع تختخواب به این موارد دقت کنید:

  • تمیزی برش ها و تراز بودن سرویس خواب
  • صدا نکردن سرویس خواب در هنگام خوابیدن روی آن
  • چوب خوب و درجه یک
  • استفاده از پایه های فلزی محکم
  • تخته های خوب ومحکم بر روی پایه
  • پیچ کاری و بستن درست و فیکس کردن کامل سرویس خواب
  • نداشتن خراش و بریدگی و…

اندازه مناسب تختخواب

تختخواب را با توجه به اندازه، وزن، اندازه اتاق، یک نفره یا دونفره بودن انتخاب کنید.  بهترین اندازه برای ارتفاع تختخواب ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر است. و اگر ارتفاع کمتر باشد علاوه بر اینکه نشستن لبه تخت سخت می شود، مرتب کردن ملافه و روتختی هم به سختی انجام می شود.

بدترین فضا برای قرار دادن تختخواب زیر پنجره است اما اگر مجبورید تخت را در این مکان قرار دهید سعی کنید مدلی با تاج کوتاه انتخاب کنید.

تختخواب چوبی مانند تخت فلزی لبه تیز ندارد و امنیت آن بیشتر است.

سطح تخت چوبی باید صاف باشد و شکافی نداشته باشد چون شکاف محلی برای تجمع حشرات است.

یکی دیگر از مواردیکه در خرید تخت خواب باید در نظر گرفت ابعاد اتاق خواب است. اندازه استاندارد برای تخت دو نفره ۹۹ در ۱۷۸ سانتیمتر، تخت فول سایز ۱۳۷ در ۱۹۰ سانتیمتر، تخت کویین ۱۵۲ در ۲۰۱ سانتیمتر و تخت کینگ ۱۸۳ در ۲۱۳ سانتی متر است.

 

تاج مناسب تختخواب

پشتی تختخواب یا تاج تخت نیز فاکتور دیگری است که باید به آن دقت کنید. تاج تخت در تختخواب فلزی یا چوبی در شکل و طرح های مختلفی وجود دارد. اما باید به این نکته دقت کنید که اگر به پشتی تخت تکیه می دهید، تاج برجسته و زاویه دار انتخاب نکنید چون موقع تکیه دادن اذیت می شوید. و ممکن است موقع بیدار شدن با سر شما برخورد کند و آسیب ببینید. تاج های مسطح و بدون زاویه، تاج پارچه ای، مخمل و چرمی و پشتی های بلند، بهترین گزینه ها برای پشتی تخت می باشند.

 

 


نمونه کاری از سرویس خواب ساجدی: سرویس خواب الماس

برای مشاهده تمامی محصولات گالری اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *