دسته‌بندی نشده

تفاوت ام دی اف و ملامینه

تفاوت ام دی اف با ملامینه

امروز قصد داریم به تفاوت ام دی اف و ملامینه بپردازیم. این دو نوع چوب در بین تختخواب از پر استفاده ترین ها می باشند. ولی در نظر داشته باشید ام دی اف از امتیاز بیشتری برخوردار است. برخی جنس ملامینه را به جای چوب ام دی اف معرفی و به فروش می رسانند. از لحاظ قیمت نیز چوب ملامینه از قیمت پایین تری برخوردار است. پس برای خرید بهتر و شناخت چوب ها نیازه که این مقاله را مطالعه کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

ورق ام دی اف MDF

یکی از متریال و جنس های مهم در وسایل خانه و دکوراسیون داخلی ورق ام دی اف می باشد. در تعریف ساده ورق های ام دی اف از خرده های چوب تشکیل شده اند و بسیار فشرده و متراکم هستند. ام دی اف ها از پر استفاده ترین چوب ها می باشند و در کابینت ، کمد ، کمد دیواری ، سرویس خواب و … استفاده می شوند. بخاطر تراکم و مقاومت بالا رضایت زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع ام دی اف به صورت خام استفاده نمی شود! یعنی ورق ام دی اف همراه با روکش ملامینه مورد استفاده قرار می گیرد. تمام ورق از MDF می باشد و فقط ظاهر ورق به قطر یک میلی متر از ملامینه استفاده می شود.

تفاوت ام دی اف با ملامینه

 

ورق ملامینه

ملامینه هم یکی دیگر از انواع چوب ها در وسایل خانه می باشد. در واقع ملامینه از جنس نئوپان و با روکش ملامینه می شود . ملامینه از براده و خرده های چوب تشکیل شده و ازین خرده ها به صورت فشرده در آمده اند. البته فضای بین این خرده ها چوب نسبت به MDF بیشتر است و این یکی از تفاوت ام دی اف با ملامینه می باشد. در حال حاضر از ام دی اف بیشتر استقبال می شود. از ملامینه برای مواردی با ضرورت کمتر و غیر مرطوب استفاده می شود.

تفاوت ام دی اف با ملامینه

تفاوت ام دی اف با ملامینه

1- وزن و تراکم ورق

ورق ملامینه نسب به ام دی اف وزن کمتری دارد زیرا ملامینه از جنس نئوپان است. علاوه بر این تراکم ملامینه نسبت به mdf پایین تر است. ام دی اف فاصله ی بین چوب ها بسیار کمتر می باشد و از تراکم و وزن بالایی برخوردار است.

 

2- رطوبت

به طور کلی چوب ها ضعف در برابر آب و رطئبت را دارند و این موضوع برای ام دی اف و ملامینه نیز صدق می کند. اما ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد . در نظر داشته باشید روکش ملامینه چه در ام دی اف و چه در نئوپان از مقاومت خوبی برخوردار است و در برابر خط و خش و رطوبت مقاومت خوبی دارد. با این حال مقاومت ام دی اف در برابر رطوبت از نئوپان با روکش ملامینه بیشتر است.

3- حرارت

در تعریف ساده و روان ، روکش ملامینه مقاومت پایینی نسبت به حرارت دارد. درست اسن که جنس یکی ام دی اف و دیگری نئوپان است اما روکش هردو ملامینه می باشد پس هرو عملکرد یکسان دارند.

4- ابزار خوری 

در واقع منظور از این مورد قابلیت انجام برش و تغییرات ظاهری در چوب می باشد. در واقع برش ورق ام دی اف راحت تر است زیرا تراکم چوب بیشتر است. هرچه فضای خالی بین چوب کمتر باشد و خرده های چوب فشرده تر کنار هم باشند برش راحت تر انجام می شد. ورق نئوپان ملامینه به دلیل تراکم کمتر و خرده های درشت تر در قست برش سخت تر می باشد و ممکن است هنگام برش تکه تکه شود.

5- ضد خش

به دلیل اینکه هر دوی این ورق روکش ملامینه هستند ، تفاوتی باهم ندارند و در این زمینه ار مقاومت بالایی برخوردارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *